Suomen Rahapajan verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 6.4.2010 alkaen, päivitetty viimeksi 13.2.2018

Huom! Muutos keräilyrahojen arvonlisäverokäsittelyssä vuoden 2016 alussa.

  1. Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Suomen Rahapaja Oy y-tunnus 0912125-5. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen ja ulkomaille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

  1. Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.suomenrahapaja.fi ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Mikäli et saa tilausvahvistusta saman päivän aikana tilauksestasi, otathan välittömästi yhteyttä Suomen Rahapajan asiakaspalveluun.

  1. Tilausvahvistus

Tilausvahvistuksessa näkyvät seuraavat tiedot:

  • tilausnumero
  • asiakkaan antamat yhteystiedot
  • tilattujen tuotteiden nimet ja hinnat, sis. alv-erittelyn
  • toimituskulut ja laskun loppusumma
  • arvioitu toimitusaika ja Suomen Rahapajan verkkokaupan yhteystiedot

Tilausvahvistus toimii myös kuittina maksutapahtumasta. Tilauksen vahvistamisen jälkeen tehtävistä muutoksista tilaukseen veloitetaan 7 euron käsittelykulu.

Jos asiakas on valinnut tilauksessa virheellisen toimitustavan, tilaus perutaan Suomen Rahapajan toimesta. Asiakaspalvelu on asiakkaaseen yhteydessä ja sopii tilauksen summan palauttamisesta ja ohjeistaa uuden tilauksen tekemisestä.

  1. Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron, MasterCard, Diners Club ja JCB-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ

Puhelin: 0207 181830

Kuluttaja-asiakkaille on tarjolla seuraavat maksutavat:

Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, POP Pankit, Nooa, Aktia, Säästöpankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken ja Tapiola Pankki sekä luottokortit (Visa, Visa Electron, MasterCard, Diners Club ja JCB), Paypal ja Suomessa kuluttaja-asiakkaille myös Collector Bank ja Finvoice.

Hyvitykset ja palautukset asiakkaille osoitetaan maksupalvelun tarjoajan Paytrailin kautta. Mikäli asiakas ei halua käyttää Paytrailin palvelua ja toivoo, että Suomen Rahapaja palauttaa rahat asiakkaan tilille, veloitamme tästä palvelusta 7 euroa. Veloitettava summa pidätetään asiakkaalle palautettavasta summasta.

Jälleenmyyjäasiakkaille on tarjolla seuraavat maksutavat:

Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, POP Pankit, Nooa, Aktia, Säästöpankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken ja Tapiola Pankki ja Paypal sekä luottokortit (Visa, Visa Electron, MasterCard, Diners Club ja JCB).

Jälleenmyyjäksi rekisteröityneiden asiakkaiden kanssa voidaan sopia maksutavaksi myös lasku. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n (entinen Suomen Verkkomaksut Oy) sivuston kautta.

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron,MasterCard, Diners Club tai JCB-korteilla, ja olet yritysasiakas, Suomen Rahapaja Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj (entinen Suomen Verkkomaksut Oy).

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

  1. Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Tuotteet lähetetään postitse pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän sisällä, mutta viimeistään viiden työpäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Mikäli jotain tilaamistasi tuotteista ei ole vielä julkaistu, kaikki tilauksesi tuotteet postitetaan sinulle viimeistään viiden työpäivän sisällä tuotteen julkaisupäivästä alkaen.

Huomaathan, että Posti säilyttää paketteja 7 päivän ajan. Suosittelemme tilaamaan Postin saapumisilmoituksen tekstiviestinä tai sähköpostina. Mikäli tilaat saapumisilmoituksen kirjeitse muistathan, että kirjeen toimitusaika lyhentää pakettien noutoaikaa.

  1. Toimitustavat

Toimitamme tuotteet postitse Postin tai UPS:n kautta.

Tilatessasi tuotteet kotimaahan, toimitamme tuotteet lähimpään postin toimipisteeseesi. Kun pakettisi on saapunut, Posti toimittaa sinulle ilmoituksen tästä postitse. Tämän jälkeen voit noutaa tilauksesi omasta postistasi.

Asiakaspalvelumme toimittaa sinulle mielellään tilauksesi Postin seurantakoodin, jonka avulla voit seurata pakettisi kulkua Postin palvelussa täällä. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme info@mint.fi, mikäli voimme olla sinulle avuksi.

  1. Toimitusten vastaanotto

Tarkista lähetys ennen kuin kuittaat sen vastaaotetuksi

Mikäli toimitus on vaurioitunut, älä vastaanota sitä, vaan ilmoita kuskille/toimittajalle/virkailijalle.

Jos kuitenkin olet vastaanottanut lähetyksen, joka on vaurioitunut, älä avaa pakettia vaan tee heti ilmoitus kuljetusyhtiölle ja Suomen Rahapajalle

7.1  Mikäli toimitusta ei vastaanoteta kotimaassa (Suomessa)

Mikäli asiakas ei nouda tilaustaan Postista eikä ilmoita tilauksensa peruuttamisesta Suomen Rahapajalle, toimitus palautuu Suomen Rahapajalle noutamattomana lähetyksenä Postista. Tämän jälkeen Suomen Rahapajan asiakaspalvelu tavoittelee asiakasta yhden kerran puhelimitse tai sähköpostitse asiakkaan jättämien yhteystietojen perusteella. Asiakaspalvelu tiedustelee asiakkaalta, haluaako asiakas tilauksensa vai perutaanko se, jolloin asiakkaalta voidaan tarvita tilinumero hyvitystä varten.

Mikäli asiakaspalvelu tavoittaa asiakkaan ja asiakas haluaa tilauksensa uudestaan, toimitukseen lisätään uuden toimituksen toimitusmaksu 7 euroa. Asiakas maksaa tämän postiennakolla tilausta noutaessaan.

Mikäli asiakaspalvelu ei tavoita asiakasta, toimituksen sisältämä tuote siirtyy takaisin Suomen Rahapajalle. Muille asiakkaille tuote voidaan myydä 2 kuukauden (60 vuorokauden) kuluttua sen palautumisesta. Mikäli asiakas on yhteydessä asiakaspalveluun tämän kahden kuukauden jälkeen ja toivoo tilauksen uudelleenlähetystä, Suomen Rahapaja ei takaa, että tuotetta on enää saatavilla. Mikäli tuotetta ei ole saatavilla, asiakkaalta pyydetään tilinumero, jonne asiakkaan maksama tuotteiden summa hyvitetään vähennettynä palautuneen toimituksen toimitusmaksulla, jota ei hyvitetä.

Mikäli asiakas on tilannut tuotteita Suomen Rahapajan asiakaspalvelun kautta postiennakolla, ja toimitus palautuu noutamattomana Suomen Rahapajalle, palautuneita toimituksia säilytetään lähetysvalmiina Suomen Rahapajalla 2 viikkoa (14 vrk). Mikäli asiakas on tämän 2 viikon ajan sisällä yhteydessä Suomen Rahapajan asiakaspalveluun ja haluaa postiennakkotuotteet lähetettäväksi uudelleen, toimitukseen lisätään alkuperäisen toimitusmaksun lisäksi uuden toimituksen toimitusmaksu 7 euroa. Mikäli asiakas ei ole yhteydessä Suomen Rahapajan asiakaspalveluun 2 viikon sisällä tilauksen palautumisesta, tilaus peruuntuu. Jos asiakas haluaakin tilauksensa, täytyy tilaus tehdä uudelleen, eikä Suomen Rahapaja takaa aiemmin tilatun tuotteen saatavuutta.

Tutustu myös kestotilausten toimitusehtoihin kestotilaussäännöissä.

7.2 Mikäli toimitusta ei vastaanoteta ulkomailla

Mikäli Suomen Rahapajan verkkokaupassa maksettua ja Suomen ulkopuolelle lähetettyä toimitusta ei vastaanoteta, se palautuu Suomen Rahapajalle ja tilaus perutaan.

Suomen Rahapajan asiakaspalvelu tavoittelee asiakasta yhden kerran asiakkaan jättämien yhteystietojen perusteella puhelimitse tai sähköpostitse ja tiedustelee asiakkaan tiliyhteystietoja hyvitystä varten. Asiakkaalle palautettavasta summasta vähennetään palautuneen toimituksen sisältämä toimituskulun osuus.

Mikäli asiakas haluaakin tilauksensa, tilaus täytyy tehdä uudelleen, eikä Suomen Rahapaja takaa aiemmin tilatun tuotteen saatavuutta.

  1. Toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Toimitusmaksu määräytyy toimitustavan ja tilattavien tuotteiden toimituskohteen mukaan.

Toimitusmaksu Postin kautta kotimaahan on 7 €, ulkomaille 20€. UPS:n hinta määräytyy maakohtaisesti ja lähetyksen painon mukaan. UPS:n tarkemmat hinnat näet tästä listasta.

Toimitettaessa ulkomaille, asiakas vastaa mahdollisista tulleista. Tullikäytännöt vaihtelevat suuresti maittain. Ole hyvä ja ole yhteydessä tarvittaessa oman maasi tulliviranomaiseen.

  1. Kuluttaja-asiakkaiden vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Voitte käyttää liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Palautukset asiakkaille osoitetaan maksupalvelun tarjoajan Paytrailin kautta. Toimituskulua ei palauteta.

Näin palautat tai vaihdat tuotteen Suomessa:

  1. Palautettava tuote tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Muistathan palauttaa kaikki osat (myös aitoustodistuksen).
  2. Täytä paketin lähetteessä oleva palautusilmoitus ja liitä se pakettiin. Muista liittää mukaan tilinumerosi.
  3. Palauta tuote samassa kuoressa, jossa lähetys on saapunut. Palauttaminen on sinulle maksutonta. Kirjoita kuoren päälle:

Suomen Rahapaja Oy
Verkkokauppa
Asiakaspalautus
PL 100 / Suokallionkuja 4
01741 Vantaa

Näin palautat tuotteen Suomen ulkopuolelta:

  1. Palautettava tuote tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Muistathan palauttaa kaikki osat (myös aitoustodistus).
  2. Täytä paketin lähetteessä oleva palautusilmoitus ja liitä se pakettiin. Muista liittää mukaan tilinumerosi.
  3. Palauta tuote samassa kuoressa, jossa lähetys on saapunut. Varusta kuori riittävillä postimerkeillä ja kirjoita kuoren päälle:

Mint of Finland Ltd
Web store
Customer Return
PO Box 100 / Suokallionkuja 4
FI-01741 Vantaa, Finland

Ota yhteyttä:

sähköposti: info (at) mint.fi

 

Postiosoite:

Suomen Rahapaja Oy
PL 100/Suokallionkuja 4
01741 Vantaa

Kuluttajansuojalain mukainen vaihto- ja palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.

  1. Ylivoimainen este

Suomen Rahapaja Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Suomen Rahapaja Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Suomen Rahapaja on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

  1. Yritysasiakkaiden lisäehdot

Suomen Rahapaja Oy ei vastaa tuotteen ja/tai sopimuksen ja/tai viivästylsen aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Suomen Rahapaja Oy:n vastuu toimituksesta rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen virheellisen tuotteen osalta ja on voimassa enintään 6kk tilauksesta.

Suomen Rahapaja Oy pidättää oikeuden ohjata jälleenmyyjät sopimaan erillisistä Suomen Rahapajan jälleenmyyntiehdoista.